Náš tým - Matyáš

V dnešním rozhovoru se máte skutečně na co těšit. Zpovídali jsme totiž Matyáše, který je naším "mágem" přes pohyblivou i statickou prezentaci nemovitosti. Realitní foto a video, to jsou oblasti, které má v Propexa na starosti. Jak nad svou prací přemýšlí? Jaká je jeho osobní vize? To a mnohem se dozvíte v rozhovoru.


 

Matyáš Čenský

Foto & Video Produkce
www.matyascensky.com


Jak vypadala tvoje cesta k realitní video produkci a fotografování?

Realitní fotografie byla jednou z mých první placených zakázek a díky ní jsem se rozhodl opustit svět online marketingového korporátu a pustit se do toho na vlastní pěst. U realit se jedná o spíše o technické focení, kde hraje velkou roli perspektiva, kompozice a světlo, má svá pravidla. Je tak zajímavá, protože zde rozhodují opravdové maličkosti, možností zde není tolik, ale o to kreativněji se snažím k práci přistupovat. Produkce realitních videí přišla až o dost později, dříve o to nebyl takový zájem. Tento trend vznikl až během posledních pár let. Já naštěstí mezitím nasbíral zkušenosti z produkce firemních a svatebních videí. Přeci jen je video o něco komplikovanější než realitní fotografie.

Na jaké prvky se při prezentaci nemovitosti primárně zaměřuješ? Opatrně ale, aby si neprozradil své know-how!

Děkuju, budu si dávat pozor 🙂 Prezentace nemovitosti musí v první řadě zaujmout a v dalším kroku ukázat, jak ve skutečnosti vypadá. Například volbou příliš širokého objektivu, které jsou často na mobilech, se na fotkách může zdát prostor větší (nafouknutější) než ve skutečnosti je, a to podle opravdu není správně. Nemovitost musí co nejvíce odpovídat realitě a nezkreslovat. Mým cílem je, aby si klient dokázal reálně představit, jak prostor vypadá. Na fotkách a obzvláště ve videu samotném se poté snažím ukázat nejen celkový prostor, ale atmosféru místa, a vyvolat v lidech emoce.

Co byl podle tebe ten zlomový bod, že se realitní videa nyní těší mezi makléři takové oblibě?

Jedná se o další trend. Video je čím dál populárnější nejen v realitách a je to skvělý způsob, jak zaujmout a odlišit se od konkurence. Myslím, že velký podíl na tom mají i trendy sociálních sítí, které zvyšují rychlost konzumace a selekci informací klientů a tím se čím dál víc vydávají směrem k videu.

Matyáši, vnímáš realitní videa jako významný marketingový nástroj pro makléře?

Určitě ano. Pohyblivý obraz dokáže lépe zaujmout, navíc jeho prostřednictvím lze v krátkosti prezentovat více informací najednou. Lidé se tak narozdíl od psaného textu necítí zahlcení. A jako bonus je v rámci videa více prostoru pro kreativitu a tím i lepší znázornění atmosféry daného místa. Na druhou stranu by ale video mělo být součástí tradičních fotografií, na kterých si klient může prohlédnout prostory dopodrobna a projít si k nim veškeré potřebné a technické informace.

Co podle tebe odlišuje kvalitní profesionální prezentaci nemovitosti od té průměrné?

V první řadě profesionální obraz zaujme už na první pohled a je rozeznatelný od všech průměrných fotografií v nekonečném seznamu vyhledávaných nemovitostí. Profesionální prezentace nemovitosti obsahuje všechny potřebné informace a jasnou vizuální představu o tom, jak nemovitost vypadá. Klient i prodávající tak šetří čas a čas jsou peníze. Také samotný způsob, jakým jsou informace prezentovány, může rozhodnout o tom, jestli nemovitost klienta zaujme a rozhodne se pro investici či nikoliv.

A na závěr: Jaké si dáváš do budoucna cíle v rámci své profese

Neustále se zlepšovat, přistupovat ke své práci inovativně a neustále hledat způsoby, jak prezentaci nemovitostí Propexy posouvat kontinuálně kupředu.


Matyáš Čenský

Foto a video produkce
www.matyascensky.com

Previous
Previous

Aktuální dění na realitním trhu, část 1

Next
Next

Jak vhodně pojistit Vaši nemovitost?